O FOTOGRAFIJI (2. DEL): KAKO PRITEGNITI POZORNOST BRALCEV

liz taylor

Na revijo je treba gledati kot večstranski medij, resda sestavljen iz posameznih strani in posameznih spreadov (dve strani skupaj). Revijo si predstavljajte, kot da ste v galeriji. Ko delam kako revijo, vedno posamezne strani polepim na steno/omaro od leve proti desni in se sprehajam kot v galeriji. Kot da bi gledal film. Če ste se pri delu vedno osredotočili le na posamezno stran, boste verjetno ugotovili, da je revija monotona, da ji manjka dinamike, kot ljubljanska sirena v soboto opoldne, ki je nekaj sekund lahko zanimiva, več kot minuto pa živ dolgčas. Zato pozabite na posamezno stran, razmišljajte o spreadu! Naj sredina med dvema stranema ne bo stroga meja. Naredite kaj nepričakovanega in pritegnite pozornost.

Nedavno sem listal neko revijo in občudoval fotografije, ki niso bile le delo fotografinje, ampak je za stiliranje poskrbela tudi avtorica prispevka. Fotografija na naslovnici me je takoj pritegnila k listanju revije in iskanju članka, kateremu je fotografija pripadala. A ko sem prišel do prispevka, sem bil razočaran: nerodna postavitev spreada, povsem brez logike in brez kakršnegakoli truda, po liniji najmanjšega odpora, kot radi rečemo. Po pogovoru z avtorico o tem, sem izvedel, da sta bili tudi s fotografinjo jezni zaradi te postavitve. Oblikovalec je imel na razpolago res odlično fotografijo z zgodbo z uporabnimi barvami in ozadjem in bi jo lahko brez težav povečal, celo uporabil kot ozadje spreada in lepo preuredil tekst, naslov, uvod, bilo bi res enkratno. Ne, fotografijo je zmanjšal, kolikor se je le dalo, jo postavil v lev kot zgoraj, nanjo nerodno pripopal naslov prispevka, ne da bi se s fontom malo poigral, pod njo res grdo dodal uvod. Skratka, grrrrrrr. Zapravljena priložnost!

Ko ste (čeprav bi bilo idealno, da bi to veljalo za vsak prispevek) res uspeli pripraviti odličen foto material ali ilustracije in odličen tekst, potem je res velika škoda, da ne bi vsega skupaj postavili tako, da je še bolj impresivno. Embalaža je danes pač pomembna, ljudje smo vizualna bitja, ves časa smo bombardirani z informacijami iz vseh smeri, zato moramo poskrbeti za to, da pritegnemo njihovo pozornost. Zato se pri postavljanju spreada osredotočite na pomembne elemente in jih postavite tako, da bodo res opazni. Kako? Možnosti je neskončno, pomembno je, da je izbrana logična in smiselna za vaš spread/prispevek. Spodaj je nekaj predlogov.

1. Fotografija kot ozadje celotnega spreada
Velike, čim večje fotografije si bolj zapomnimo, ker so tudi bolj impresivne. Pritegnejo pozornost. Pri tem uporabimo tudi vizualni učinek, ki mu pri nas rečemo “čez rob” (ang. a bleeding photo) – fotografija gre čez rob strani, učinkuje, kot da se zunaj robov strani nadaljuje in zato podzavestno dojamemo fotografijo, da je večja, kot je.

 

 

2. Sredina med dvema stranema na spreadu naj ne bo stroga ločnica
Naj se fotografija na levi ne konča z robom leve strani, naj gre čez na desno stran. Igrajte se s postavitvijo fotografije in teksta. Čim več prostora boste zasedli na desni strani, bolj bo impresivno.

 


3. Ločite zgornji in spodnji del spreada s fotografijo ali celo serijo fotografij.

S tem boste poudarili horizontalnost spreada. Tudi to lahko storite na različne načine, s serijo manjših fotografij, ki dajejo vtis filma, ali večjo oz. manjšo fotografijo.  S tem spread poživite.

 

 

4. Subjekt na fotografiji povečajte, kolikor se le da
Kaj hujšega kot mini fotografija nečesa, češ ni bilo prostora zanjo. Če pišete o skodelici kave, potem postavite fotografijo skodelice kave v njeni realni velikosti, s tem boste dosegli nepričakovanost in bo taka fotografija tudi učinkovala na bralca, na način, kot želite. Ne bodite sramežljivi. Kot rad rečem: “Presenetite me!” Poglejte spodnji primer. Bi sporočilo prispevka delovalo, če bi bil tekst navadno postavljen, zraven, bogve kje, pa še mini slika torte? Postavitev fotografije in teksta v tem primeru doseže to, kar je avtor tudi skušal povedati/sporočiti.

 

To je seveda le nekaj možnosti, kako lahko z učinkovito postavitvijo fotografije in drugih elementov na spreadu pritegnemo pozornost bralca, ga presenetimo. Možnosti je še veliko in o tem bom še veliko pisal. Pomembno je, da se zavedamo, da revije delamo z namenom, da jo bodo bralci brali, da jih bomo izzivali. Če bomo objavljali samo dolge traktate, ne da bi se zavedali, za koga delamo, postavitev strani/spreadov pa je le avtomatizem oz. stvar naključja (postavim prvo tekst, potem pa, kjer je prostor, najdimo kako fotko in jo v tisti velikosti tam nekje postavimo), naša revija ne bo zanimiva in boste samo izgubljali čas, čeprav boste za njeno nastajanje porabili manj časa, kot če bi bili kreativni. Odslej ne boste več imeli izgovora, nisem vedel/vedela. Ko boste delali naslednjo številko, testirajte: ali vas spreadi in revija v celoti vznemirjajo? Ali pa vas pustijo hladne?

Pripravljate kak prispevek za vašo revijo? Potrebujete neodvisni nasvet? Vprašajte me! Imate ali poznate kake primere dobre prakse o zgoraj zapisanem? Delite jih z nami!