Vse o registraciji domen

V današnjem prispevku se bomo osredotočili na spletne domene. Z njimi ima prej ali slej opravka vsak, saj danes že skoraj ne najdemo nikogar, ki ne bi bil s spletno stranjo prisoten na svetovnem spletu. Za začetek razložimo, kaj domena sploh je.

Domena je spletni naslov. To je torej tisti naslov, ki ga vpišete v okence na vrhu brskalnika, ko želite obiskati določeno spletno stran. Najpogosteje obiskana slovenska domena je 24ur.com, če bi upoštevali še tuje strani, pa bi vrh seznama najverjetneje zasedli domeni facebook.com in google.com.

Domena

Domena je spletni naslov, ki ga vpišemo v brskalnik.

Tudi vi imate lahko svojo domeno. Pravzaprav jo boste, v kolikor nameravate imeti spletno stran, potrebovali. V nadaljevanju si preberite odgovore na tri najpogostejša vprašanja o registraciji domen, za več dodatnih informacij pa obiščite blog Registracijadomen.pw. Tam boste našli čisto vse, kar vas o spletnih domenah sploh lahko zanima.

Zakaj registrirati domeno?

Glavni razlog smo že omenili. Če boste želeli imeti spletno stran, boste morali najprej registrirati domeno. To pomeni, da boste zakupili spletni naslov, na katerem bodo uporabniki interneta lahko dostopali do vaše strani.

Zagotovo imajo najpomembnejši razlog za registracijo domene podjetniki. V kolikor podjetje ni prisotno na spletu, zamuja ogromno priložnosti. Podjetniki se lahko odločijo zgolj za predstavitveno spletno stran, prek katere je mogoče oddati povpraševanje, vse več pa se jih odloča za spletne trgovine. Za veliko podjetij spletna trgovina predstavlja primarni vir prodaje.

Tudi posamezniki imajo svoje razloge za registracijo domene. Na spletni strani se lahko predstavijo ali pa se osredotočijo na neko dejavnost, nato pa na tak ali drugačen način želijo zaslužiti. Na primer z umestitvijo oglasov na svojo stran ali z udeležitvijo v partnerski program, ki omogoča prejemanje provizij od prodaje poslovnih partnerjev.

Katero domeno registrirati?

Domenske končniceTo je zelo pomembno vprašanje, saj zagotovo ni vseeno, za katero domeno se odločite. Vedeti morate, da je domena sestavljena iz domenskega imena in končnice. Tako morate pozornost nameniti obema elementoma.

Kar se tiče izbire imena, imejte v mislih naslednje – registrirajte domeno, ki si jo bo enostavno zapomniti. Naj se sliši dobro in naj gre hitro v uho. V domensko ime ne vključujte številk in šumnikov, tudi vezajem se poskušajte izogniti. Raje se odločite za kratko domeno.

Domensko končnico izberite glede na to, komu bo vaša spletna stran namenjena. Slovencem? Potem registrirajte .SI domeno. Končnica .DE bo prava, če boste s spletno stranjo želeli doseči prebivalce Nemčije. Lahko pa izberete .COM ali .NET, ki sta primerni za kateri koli trg, predvsem pa za spletne strani v angleščini.

Svetujemo vam, da si ogledate tudi novejše tematske domene. Veliko jih ponuja slovenski registrar NEOSERV.si, njihove cene pa so primerljive s cenami klasičnih domenskih končnic. Morda bo prav katera izmed tematskih končnic (.BLOG, .SHOP, .LIFE, .AGENCY, .NINJA, .TOP, …) najprimernejša za vašo stran.

Kako in kje registrirati domeno?

Registracija domen NEOSERVČe ste pozorno sledili prispevku, bi zdaj že morali vedeti, kje lahko registrirate domeno. Pri tako imenovanem registrarju – prej smo omenili NEOSERV.si, ki velja za enega izmed najbolj priznanih domačih registrarjev. Pri njih lahko registrirate praktično katero koli domensko končnico, hkrati pa ponudnik zagotavlja najnižje cene v Sloveniji.

Postopek registracije je preprost. Videli boste, da morate želeno domeno le vpisati v okence in jo nato dodati v košarico. Potem sledite korakom nakupa, na koncu vpišete svoje podatke in poravnate znesek. Ko registrar zabeleži transakcijo, domeno takoj registrira, vi pa nanjo že lahko postavite svojo spletno stran. Seveda ne pozabite, da boste poleg domene potrebovali tudi spletno gostovanje. O tem pa več kdaj drugič.

Optimizacija WordPress spletne strani

Cilja optimizacije spletne strani sta dva. Prvi je zagotovo povezan z obiskovalci, saj moramo stran optimizirati na način, da zagotovimo kar najboljšo uporabniško izkušnjo. Pri tem moramo biti pozorni tudi na doseganje čim višje stopnje konverzije ter na podlagi informacij testirati vedno nove in nove stvari. Le tako lahko trenutne rezultate še dodatno izboljšamo.

Optimizacija WordPress spletne strani

Vas zanima, kako optimizirati WordPress spletno stran?

Drugi cilj optimizacije WordPress strani pa je doseganje čim večje vidnosti med rezultati iskanj v spletnih iskalnikih, predvsem v iskalniku Google. Gre za tako imenovano optimizacijo za iskalnike. Danes se bomo posvetili temu cilju. Podali bomo nekaj nasvetov, kako WordPress spletno stran uspešno optimizirati in si zagotoviti visoke pozicije v iskalnikih.

WordPress – optimizacija »out of the box«

Sistem WordPress ima, kar se tiče spletne optimizacije, v osnovi precej dobro poskrbljeno. Predvsem URL struktura je v primerjavi z drugimi sistemi boljša, nastavitve pa preprostejše. Tako lahko z le nekaj kliki nastavimo trajne povezave, ki so prijazne do spletnih iskalnikov.

Tudi za naslove je poskrbljeno zelo dobro, kar sicer ni povsem povezano s samim WordPress sistemom, temveč z grafičnimi predlogami. Večina jih je izdelana na način, da vsebujejo po en glavni naslov (H1), nekaj podnaslovov (H2) ter še nekaj manjših naslovov (H3), na primer v stranskem stolpcu.

Enostavno je tudi dodajanje alt oznak slikam, ki so precej pomemben element on-site optimizacije spletne strani. Na podlagi alt oznak tako imenovani pajki spletnih iskalnikov preberejo, kaj predstavljajo posamezne slike.

Z vtičnikom Yoast SEO do popolne on-site optimizacije

Obstaja cela vrsta SEO vtičnikov, ki poskrbijo za optimizacijo WordPress spletne strani na povsem drugem, višjem nivoju. Daleč najbolj popularen je Yoast SEO, s katerim lahko:

  • Yoast SEOvsebinam dodajamo naslove in meta opise;
  • uredimo meta opise kategorij in oznak;
  • spletno stran povežemo s socialnimi omrežji;
  • izdelamo zemljevid spletnega mesta;
  • uredimo datoteko .htaccess;
  • uredimo datoteko robots.txt;
  • izboljšamo URL strukturo kategorij (odstranimo »/category«);
  • analiziramo, kako dobro so spisane posamezne vsebine;
  • še marsikaj drugega, kar koristi pri doseganju višjih pozicijah v iskalnikih.

Več o vtičniku Yoast SEO: https://www.wpklub.si/yoast-seo

Kaj pa off-site optimizacija WordPress strani?

Kar se tiče off-site optimizacije, velja za WordPress spletno stran povsem enako kot za katerokoli drugo stran. S pridobivanjem povratnih povezav je potrebno poskrbeti, da spletna stran pridobi avtoriteto, saj je prav ta izjemno pomembna pri uvrščanju strani v iskalniku Google.

Povezave se običajno pridobiva na naslednje načine:

  • objava člankov na blogih in spletnih portalih drugih oseb;
  • vpis strani v (nišne) spletne imenike;
  • izmenjava povezav;
  • komentiranje na forumih.

Daleč najboljše so naravne povezave, ki se na tujih spletnih mestih pojavijo »same od sebe«. Da do tega lahko pride, pa je seveda potrebno ustvariti kakovostno spletno stran z zanimivo in predvsem uporabno vsebino, ki jo bodo drugi navajali kot vir oziroma do nje delili povezavo.

Izdelava spletne strani je danes nujna skoraj za vse

Spremembe svetaŽe kmalu po vstopu v novo tisočletje skorajda ni bilo več podjetja, ki ne bi imelo svoje spletne strani. Izdelava spletne strani je takrat postala praktično nujna in to že skoraj ob pričetku poslovanja. Čeprav je še nekaj let prej izgledalo, da na splet pa res ne bo potrebno iti vsem, se je že kmalu zatem pokazalo, da bo skoraj bolj nujno biti prisoten na spletu kot pa v realnem svetu.

Kako se je lahko to zgodilo s takšno naglico? Kako se je lahko svet tako zelo spremenil v samo nekaj letih? Vprašanj je precej, odgovori pa so na nek način zelo preprosti.

Svet se je globaliziral

Prvi razlog, zakaj je izdelava spletne strani nujna za vse več podjetij, je ta, da je poslovanje množice podjetij postalo globalno. Ko so velike multikorporacije prevzemale trge v eni državi za drugo, so manjša in srednje velika podjetja postajala zgolj njihovi podizvajalci ali pa so celo propadala. Če so slučajno postala premočna, so jih podjetniške velesile preprosto kupile in integrirale v svoj sistem dela ali pa konkurenco ugasnile in zase tako prevzele še en del finančne pogače.

Globalizacija

Globalizacija zahteva spletno prisotnost večine podjetij.

Največje težave so pri tem imela domača podjetja, ki so prej uživala v svojem trgu z manj konkurence, na lepem pa so se morala pričeti boriti proti izdelkom megalomanov, ki so jih lahko proizvajali kot po tekočem traku, po nižji proizvodni ceni, obenem pa niso čutili večjih finančnih posledic pri projektih, ki so zašli v slepo ulico. Če so se torej mala podjetja želela boriti še naprej in poskrbeti za svoj obstoj, ni bilo druge možnosti, kot da so se pričela pojavljati na spletu, kar pa je omogočila šele izdelava spletne strani – po možnosti zelo kvalitetne, z njo pa so poskušali doseči kar največ občinstva, ki bi lahko postalo njihov potencialni kupec na novem, zdaj povsem globalnem trgu.

Tehnologija se je razvila in prišla v vsak dom

Razvoj tehnologije je bil drugi razlog, da je skorajda vsako podjetje preprosto moralo na splet. Kupec, ki danes išče izdelek ali storitev, ne bo več brskal po rumenih straneh, ampak bo v prvi fazi iskal na spletu. Izdelava spletne strani podjetju omogoča, da se predstavi na svoji lastni strani, ki deluje kot nekakšna vizitka, in če je samo promocija uspešna, ste na dobri poti do tega, da bo ta kupec postal vaš.

Izdelava spletne strani

Ste si že priskrbeli spletno stran za svoje podjetje?

Če ste se torej odločili, da si boste izdelali spletno stran, se osredotočite na končni cilj, posvetujte se s strokovnjaki in poiščite dobre SEO strokovnjake, ki vam bodo stran optimizirali do te mere, da ne bo samo skriti jumbo plakat, ampak jo bo preko iskalnikov našlo vse več ljudi.

Kupite tiskalnik, ki ima poceni kartuše

Ste se odločili, da boste kupili nov tiskalnik, ki ga ravno sedaj ponujajo po akcijski ceni v eni od trgovin? Če si želite pri nakupu nekoliko prihraniti in potrebujete tiskalnik dejansko res za domačo uporabo, potem se vsekakor izplača poiskati takšnega, ki morda ni najbolj zmogljiv, vam je pa na voljo po ugodni ceni. A pri tem ne pozabite preveriti tudi, koliko stanejo kartuše za vaš tiskalnik oziroma ali so te splošno dostopne, ali se je treba za njihov nakup malo bolj potruditi. Najbolje, da pokukate na kartuše.net in se prepričate.

Kartuše.net

Na spletni strani kartuše.net boste zagotovo našli kartušo ali toner za svoj tiskalnik.

Marsikdo je imel v preteklosti že slabo izkušnjo, ko se je odločil za tiskalnik ne najbolj znanega proizvajalca, ki ga ponuja znana trgovska veriga. Pri tem gre pravzaprav za »hišno« blagovno znamko same trgovine, in ko želi stranka naročiti za svoj tiskalnik kartuše, je precej presenečena, da jih v nobeni od prodajaln kartuš in tonerjev ne dobi. Vsaj ne, če išče glede na znamko tiskalnika.

Tiskalnik

Tiskalnik priznanega proizvajalca Brother.

Še bolj neprijetno pa je, če kupimo tiskalnik, ki je delo znanega proizvajalca in za katerega se nam zdi, da smo ga dobili po dobri ceni, saj gre za nov model, ki naj bi imel odlične lastnosti, nato pa prav zaradi tega ugotovimo, da moramo kupovati le drage originalne kartuše. Če imate napravo za tiskanje, ki je resnično vrhunska in spada med zadnje modele, verjetno še sploh niso pričeli izdelovati neoriginalnih kartuš. In to je velika razlika – tako imenovane originalne kartuše so tudi trikrat dražje od neoriginalnih!

Preden kupite tiskalnik, torej velja dobro premisliti in se pozanimati, kaj to dejansko pomeni. Pa ne le, ali boste brez težav in po ugodni ceni lahko kupili kartuše (oziroma tonerje za laserski tiskalnik), temveč tudi, kako je s servisiranjem in popravili ob morebitnih okvarah. Če to ni zagotovljeno, se lahko zgodi, da bo treba vsaki dve leti kupiti novega.

Tiskalniki, kartuše in tonerji

Tiskalnik

Brez tiskalnika danes ne gre.

Različni tipi tiskalnikov poznajo različne načine nanašanja barve na papir pri računalniškem izpisu. V osnovi ločimo naslednje tipe tiskalnikov:

  • iglični
  • brizgalni
  • laserski
  • termični

Poglejmo si različne vrste tiskalnikov

Naj najprej omenimo iglični tiskalnik, ki je dolgo časa predstavljal edini način računalniškega tiskanja. Uporablja trak z barvo, ki ima dolgo obstojnost in nizko ceno. Žal pa danes na trgu ni več poceni igličnih tiskalnikov. Vsi novejši so tudi višje kakovosti, s tem pa tudi sodijo v višje cenovne razrede. Uporabljajo jih predvsem na poštah in bankah, saj omogočajo tisk na več slojev papirja hkrati, če je le ta kopiren. V praksi se to uporablja predvsem za tisk na položnice. Prav tako lahko tiskajo na neskončen papir, ki ga z valjem vlečejo v tiskalnik in na drugi strani potisnejo navzven.

Brizgalni tiskalnik je kmalu postal izjemno priljubljen, saj je omogočal zelo kvaliteten izpis, ki je bil lahko celo barven. Težava so bile kartuše, ki so se rade hitro izpraznile. Nekaj sto kopij, pri visokem odstotku barvnega nanosa pa le nekaj deset, in barve je zmanjkalo. Ker so kartuše (toner123.si) bile in so še vedno precej drage, se je tiskanje omejevalo tako v pisarnah kot po domovih iz povsem ekonomskih razlogov.

Brizgalni tiskalnik

Glavno težavo brizgalnih tiskalnikov predstavljajo drage kartuše.

Laserski tiskalniki se dolgo niso prijeli po domovih, ampak zgolj po pisarnah, kajti njihov nakup se je upravičil šele pri visoki količini tiskanja. Danes je to drugače, saj lahko kupite laserski tiskalnik že za nekaj deset evrov, za par sto pa je lahko to že multifunkcijska naprava, ki povrh vsega tiska barvno.

Termične tiskalnike srečamo na POS terminalih, bankomatih, v knjižnicah in na blagajnah trgovin. V njih je rolica papirja, na katero odtisnejo račun ali kak drug izpis. Tisk je sorazmerno kvaliteten, naprave pa že zmorejo delovati na baterijo in se povezati na brezžično (wi-fi) omrežje. Tako se uporabljajo tudi za prenosne blagajne, saj je vse, kar potrebujete, ob njih zgolj še mobilni telefon ali tablični računalnik s programom za blagajno, povezan na internet in z možnostjo uporabe hot-spota.

Za doma in v pisarno

Kaj si naj torej privošči običajen uporabnik, je odvisno predvsem od količine tiskanja, vendar pa se naložba v laserski tiskalnik hitro povrne. Po začetnem, zgolj za odtenek višjem strošku, so pri njih potem veliko nižji sami obratovalni stroški, torej cenejša je barva, ki pride v tonerjih, medtem ko brizgalni uporabljajo kartuše, ki so še vedno zelo drage.

Laserski tiskalnik

Večini najboljšo investicijo predstavlja laserski tiskalnik.

Seveda lahko na trgu kupite tudi nadomestke ali kot nekateri pravijo – ponaredke. Ti so včasih manj kvalitetni od originalov, čeprav drugi proizvajalci barve pogosto trdijo, da so njihove barve povsem enakovredne originalnim. Odločiti se boste torej morali, ali si boste kupovali nove kartuše, polnili obstoječe ali pa si omislili nadomestne kartuše.

Newsletter za večjo prepoznavnost

Se z registracijo strinjate, da vam na vaš elektronski naslov pošiljamo tudi naše brezplačne novičke? Želite v prihodnje na svoj e-mail prejemati obvestila o naših novostih in posebni ponudbi? Tako se pogosto glasi vprašanje na spletni strani, na kateri želimo opraviti spletni  nakup, ali pa jo tudi zgolj obiščemo in nekoliko prebiramo njene vsebine. Če označite okence za »da«, boste v prihodnje v svoj elektronski nabiralnik prejemali newsletter, ki vas bo seznanjal z novostmi, akcijami in posebnimi ponudbami, ali pa zgolj z zanimivimi informacijami (no, s »samo« informacijami verjetno ne – sicer se pošiljanje ne izplača). Če označite »ne«, pa vam podjetje newsletterja ne bo pošiljalo.

Newsletter

Ste se naročili na newsletter? Potem vas vsebine zagotovo zanimajo.

Kako se odločiti? Kot potrošnik najprej razmislite o tem, ali gre za podjetje, katerega dejavnost  ali ponudba vas dejansko zanima. Če boste newsletter z veseljem pogledali, potem se nanj vsekakor prijavite. Če vas vse skupaj ne zanima, pa zavrnite. In kaj bi o tem rekli lastniki strani? Popolnoma enako! Newsletter je smiseln le za tiste uporabnike spleta, ki jih stvar dejansko zanima, ne pa tudi za tiste, ki so se po naključju znašli pri njih.

Čemu je namenjen newsletter?

Newsletter je oblika marketinga, s katero lahko ponujate zanimivo vsebino (ang. content marketing), ves čas opozarjate na svojo novo ponudbo (akcije, znižanja, novosti), predvsem pa je marketing, ki vam pomaga graditi prepoznavnost vaše blagovne znamke. Če boste uporabniku elektronske pošte vsak teden ali vsak mesec poslali zanimiv newsletter, vas bo gotovo brez težav ločil od konkurence in vam dal pred njo celo prednost. Vaše ime, vaš logotip, vaša ponudba mu bodo »zlezli pod kožo«, ne da bi se tega sploh zavedal.

Pošiljanje newsletterja

Pošiljajte zanimiv newsletter in predstavite še svojo super ponudbo.

A kako poskrbeti, da bo imel vaš newsletter takšen učinek? Pomembnih je kar nekaj dejavnikov. Poskrbeti  morate za elektronski pošti primerno oblikovanje, ki mora biti pregledno, simpatično in v skladu z vašo dejavnostjo. Poskrbeti morate za dobro ponudbo in za posebnosti, ki so namenjene le tistim, ki prejemajo vaš newsletter. Poleg tega pa morate poskrbeti še za kakovostne vsebine, ki vašo pošto iz čistega oglasnega sporočila dejansko spremenijo v newsletter in ji tako dajejo dodatno vrednost. To pomeni, da morate pošiljati novice, ki so zanimive za branje. Recepte, članke, nasvete za uporabo, male trike, zabavne prigode – vse tisto, zaradi česar bi newsletter utegnil zanimati tiste ljudi, ki jih želite za svoje stranke. Na takšen način boste okrepili prepoznavnost blagovne znamke in tudi njeno priljubljenost, hkrati pa se vam bo seveda tudi povečala prodaja oziroma obiskanost vaše spletne strani, spletne prodajalne ali tudi fizične trgovine.