Kako poteka ločevalna dieta?

Nekateri ljudje se z dietami soočajo skoraj vse življenje in le redko katera med njimi jim povsem ustreza. To pomeni, da bi jim bil všeč tako njen jedilnik kot tudi rezultati, ki jih ne bi bilo težko ohraniti. Seveda je možno tudi to; potrebne je le nekaj dobre volje in velika mera zavzetosti ter doslednosti.

Ločevalna dieta

Ločevalna dieta narekuje ločevanje živil po dnevih.

Med bolj priljubljenimi dietami je t. i. ločevalna dieta, ki jo pogosto najdemo tudi pod imenom 90-dnevna dieta. Kot nam pove že samo ime, dieta traja 90 dni, dnevi prehranjevanja pa so osredotočeni na točno določena živila, ki jih uvrščamo v posamezne skupine. Vas zanima podrobnejša predstavitev tovrstne diete?

Cilj ločevalne diete

Cilj ločevalne diete je izguba teže in sprememba metabolizma ter prehranjevalnih navad. Dieta deluje na ločevanju živil na štiri kategorije. To so beljakovine, škrob, ogljikovi hidrati ter sadje ali zelenjava.

Za vsak dan je predvidena le ena od naštetih kategorij, in sicer v tem vrstnem redu, kot smo vam jih našteli. Prvi dan lahko torej jeste vsa beljakovinska živila, drugi dan živila z visoko vsebnostjo škroba, tretji dan enostavne ogljikove hidrate in četrti dan le sadje ali zelenjavo.

Vse dni lahko uporabljate t. i. nevtralna živila, priporoča se še uporaba maščob, na primer olja, toda v čim manjših količinah. Vseskozi morate popiti veliko vode ali nesladkanega čaja. Dovoljeno je tudi pitje nesladkane kave.

Katera živila ločevalna dieta izključuje?

Pri ločevalni dieti morate povsem izključiti alkohol. Ta namreč preprečuje razkroj maščob v telesu, kar pa je v popolnem nasprotju s ciljem diete.

Zajtrk med ločevalno dieto?

Zajtrk je v času ločevalne diete osredotočen samo na sadje. Nekje do 12. ure, torej do kosila, lahko pojeste po 2 enaka sadeža, na primer 2 jabolki, 2 pomaranči … Ne smete pa uživati grozdja, banan in hrušk, saj vsebujejo preveč sladkorja. Jeste jih lahko samo na hidratni dan.

Jedilnik diete po dnevih

V času kosila si morate privoščiti jedi, ki vsebujejo večje količine hranil, ki so na razporedu tisti dan. Jedilnik diete po dnevih naj izgleda takole:

  • Beljakovinski dan: za kosilo si lahko privoščite dva velika piščančja zrezka in skledo zelene solate. Za večerjo boste jedli povsem enako, toda polovico manj.
  • Škrobni dan: privoščite si lahko pečen krompir in veliko skledo zelene solate. Zvečer enako, toda polovico manj.
  • Ogljiko-hidratni dan: privoščite si lahko polnozrnate testenine in solato. Za večerjo pa si lahko privoščite sladico po želji.
  • Sadni oz. zelenjavni dan: čez dan lahko jeste različne vrste sadja. Če niste velik pristaš sadja, namesto njega uživate zelenjavo.

Ko minejo štirje dnevi, vse skupaj ponovite. Pestre jedilnike za vse dni si lahko ogledate na spletu.

Toda … pozor!

Ko pride na vrsto 29. dan diete, ta dan pijete samo vodo ali nesladkani čas. Naslednji dan začnete ponavljati cikel v sklopu štirih dni. In ko ponovno pride 29. dan, spet uživate samo nesladkano tekočino. Vse se ponavlja, dokler ločevalna dieta ni končana.

Bodite pazljivi tudi po koncu diete

Ko mine 90 dni, za zajtrk še 3 mesece zapored uživajte po dva enaka sadeža. Ostalo jejte normalno, priporočamo pa vam ločevanje po obrokih. Če boste na primer uživali beljakovine, boste do naslednjega obroka morali narediti večjo pavzo, saj se beljakovine prebavljajo dlje časa kot škrob ali ogljikovi hidrati.

5 načinov za zmanjšanje stresa med delom

Stres ima lahko dva nasprotna učinka. Na prvi stopnji deluje spodbudno in nas priganja k večji učinkovitosti, na drugi pa deluje zaviralno, saj zaradi preobremenitve izgubimo energijo, se zmedemo in postanemo neučinkoviti.

Stres na delovnem mestu

Ne veste, kako odpraviti stres na delovnem mestu?

Kako se torej spopasti s stresom, kadar se nas ta loti na delovnem mestu, delo pa je vendarle potrebno opraviti do konca?

Pet korakov za odpravo stresa

1. Sedite na stol, se udobno naslonite na naslonjalo in zaprite oči. Nekajkrat globoko vdihnite in izdihnite, pri tem pa si predstavljajte, da ste lahki kot balonček. Vizualizirajte, kako preprosto odletite iz pisarne in se znajdete na kraju, kjer se počutite varno, sproščeno in mirno – ali na domačem kavču ali na rajski plaži. Počakajte nekaj minut in hitro se boste počutili precej bolje.

2. Vstanite od delovne mize, odprite okno in pustite, da vas objame svež zrak. Pozabite na trenutne skrbi tako, da se zamotite z nečim povsem banalnim: štejte ljudi ali avtomobile na ulici pod seboj. Ko se nadihate, se boste lažje vrnili k delu.

3. Vključite glasbo. Če vas je v pisarni več in ta sodelavcem ni prijetna, si dajte v ušesa slušalke. Poslušajte glasbo s počasnejšim ritmom, ki vas bo sprostil, ali pa se odločite celo za zvoke iz narave, torej žvrgolenje ptic, petje kitov, šumenje valov in gozdov …

4. Naučite se akupresure ali samohipnoze. Na voljo je kar veliko tečajev, ki vam pomagajo, da sprostite napetost s pritiskom na določene točke telesa ali pa se za nekaj trenutkov pogreznete v stanje, v katerem osvobodite svoje misli, svoje predsodke, svoje skrbi …

5. Poskrbite za osvežitev. Vstanite od mize in pojdite na toaleto, tam pa si obraz splaknite s hladno vodo, prav tako si ohladite zapestja. Natočite si kozarec hladne vode in pojejte kaj osvežilnega.

Ob stresu se izognite kavi!

Se tudi vam zdi, da je ob stresu najbolje vstati in oditi do kavomata ter si privoščiti kavo? Če ste napeti, potem kava žal ni prava rešitev, saj vas ne bo niti malo sprostila.

Kisikova terapija napoji vaše celice s čistim kisikom

Vsi vemo, da potrebuje naše telo za življenje kisik. Tega vdihnemo z zrakom, ki pa ne predstavlja idealne mešanice plinov, saj je kisika v njem zgolj okoli dvajset odstotkov. Del kisika v pljučih prehaja v kri, del pa ga tudi izdihnemo, torej telo iz zraka ne dobi optimalne količine kisika. Če želimo, da bi bilo tega več, je potrebna kisikova terapija.

Kisik

V zraku je približno 21 % kisika.

Za distribucijo kisika po telesu oziroma za njegovo dostavo do vseh organov, vseh tkiv in nenazadnje do vsake telesne celice, ki mora »dihati« (zdaj govorimo o celičnem dihanju), skrbijo rdeče krvne celice oziroma eritrociti, saj se kisik veže na hemoglobin. Del kisika pa je raztopljenega tudi v krvni plazmi, torej v »tekočini«, v kateri plavajo krvne celice.

Na kakšen način kisikova terapija skrbi za večjo oskrbo s kisikom?

Pri bolnikih s kroničnimi dihalnimi težavami zaradi bolezni pljuč, ali pa tudi pri potrebi po več kisika ob akutnih boleznih, se zdravniki pogosto odločijo za terapijo z dihanjem čistega kisika. Pa ne le pri težavah s pljuči, temveč tudi takrat, ko preprosto merjenje količine kisika v krvi (z uporabo elektronskega merilnika, ki se namesti na prst), pokaže, da raven kisika ni zadovoljiva iz drugih vzrokov (na primer po epileptičnem napadu ali vročinskih krčih). Še bolj kot dihanje kisika pri navadni atmosferi pa je učinkovita kisikova terapija v komori, kjer je telo izpostavljeno povišanemu tlaku.

Kisikova terapija

Kisikova terapija poteka v hiperbarični komori.

Hiperbarična kisikova terapija omogoča, da se krvna plazma še dodatno prepoji s kisikom, ta pa se tako učinkovito dostavi po vsem telesu. Ker je kisik v plazmi raztopljen, lahko doseže tudi tiste dele telesa oziroma tista tkiva in celice, kamor eritrociti ne morejo. To je seveda tudi poglaviten razlog, da se kisikova terapija v hiperbarični komori uporablja tudi pri pacientih, pri katerih je koncentracija hemoglobina zaradi slabokrvnosti znižana (na primer pri anemiji po izgubi večje količine krvi) ali v primeru, da je funkcija rdečih krvnih celic zaradi bolezni okvarjena.

Magnetna blazina za pulzno elektromagnetno terapijo

Del fizikalne terapije pri zdravljenju ortopedskih težav je tudi pulzna elektromagnetna terapija, ki jo poznamo tudi pod imenom magnetoterapija.

Magnetoterapija

Z magnetoterapijo lahko zdravimo različne zdravstvene težave.

V bolnišnicah in javnih ter zasebnih zdravstvenih ustanovah se najpogosteje uporablja za zdravljenje zlomov in pri športnih poškodbah, sicer pa ugodno vpliva tudi na odpravljanje bolečin, na imunski sistem in potek degenerativnih bolezni, kot so artritis, revma in osteoporoza.

Kdaj naj se uporablja magnetna blazina?

Ker magnetoterapija deluje pozitivno na celotno telo, saj pulzirajoča elektromagnetna polja pomagajo pri regeneraciji celic, vam za uporabo ni treba čakati do takrat, ko imate že resnejšo obliko bolezni ali ko pride do poškodbe. Magnetna blazina se lahko uporablja tudi preventivno, za kar se pogosto odločajo športniki, prav tako pa tudi ljudje, pri katerih so posamezne bolezni že del družinske anamneze. Da je vpliv magnetnega polja na telo blagodejen, je dobro znano, zato lahko uporaba kot »previdnostni ukrep« zgolj koristi in vam pomaga do višje ravni energije, boljšega počutja ter tudi boljšega imunskega sistema.

Magnetna blazina Magus

Magnetna blazina Magus je primerna tudi za preventivno uporabo.

Ker magnetoterapija izboljša metabolne procese in skrbi za boljšo prekrvavljenost tkiv ter tudi za izboljšano in hitrejše izločanje toksinov, je lahko magnetna blazina pripomoček, ki ga za ohranjanje zdravega telesa uporabljamo vsak dan, z njo pa si pomagamo celo pri razstrupljanju in izgubi odvečnih kilogramov – nenazadnje vsi vemo, da pospešitev delovanja telesa in njegovo čiščenje vplivata tudi na našo postavo.

Da je magnetna blazina za pulzno elektromagnetno terapijo več kot koristna, pa večina ljudi sicer pomisli šele takrat, ko se že pričnejo težave. Zanjo se odločijo tisti, pri katerih se pričnejo pojavljati bolečine v hrbtenici in bolečine v sklepih, pogosta je uporaba pri ženskah v menopavzi, ko je treba še toliko bolj poskrbeti za preprečevanje osteoporoze, prav tako pa je nujna za hitrejše okrevanje po poškodbah ali operacijah. Magnetna blazina se kot terapija po poškodbi odlično izkaže tako pri zlomih, ki se zaradi nje veliko hitreje zacelijo, uporabljamo pa jo lahko že takrat, ko imamo še nameščen mavec (in fizioterapija še ni mogoča), prav tako pa si z njo zagotovimo hitrejšo ozdravitev poškodbe mišic.

Vsekakor se priporoča, da se prične magnetna blazina uporabljati ob prvih simptomih in težavah.

Zakaj naj se magnetna blazina uporablja tudi doma?

Elektromagnetna blazinaPri marsikateri zdravstveni težavi nam ni potrebno obiskati zdravnika, zato je uporaba blazine najboljša kar doma, za namen preventive pa drugače tudi ne gre. Kadar je magnetoterapija nujna ob hospitalizaciji, pa vam bodo tudi zdravniki povedali, da je priporočljivo z njo nadaljevati tudi po odpustitvi z oddelka.

Žal je tako, da vseh prednosti pulzne magnetne terapije v bolnišnici ni mogoče izkoristiti, saj naj bi celovita terapija prizadetega dela trajala tudi 5 tednov, tako dolgo pa v bolnišnični postelji ne ostanemo.

Lasni podaljški – izbira je lahko povsem enostavna

Že dlje časa sem si želela dolge lase in kar nekajkrat sem razmišljala, da bi si do njih pomagala s podaljški, a vedno sem bila nekoliko skeptična. Lasni podaljški so zame popolna novost, zato ne vem, kakšne izbrati in kako.

Lasni podaljški

Sprva nisem vedela, katere lasne podaljške izbrati.

Kljub temu sem nekoliko pobrskala po straneh s podaljški in odkrila spletno prodajalno z veliko ponudbo. Prebrskala sem vse, kar je pisalo o različnih vrstah podaljškov, prav tako pa sem si ogledala tudi njihov posnetek, v katerem je natančno razloženo vse o lasnih podaljških ter o podaljških na špangice, ki so se mi zdeli najboljša izbira za začetek. Zakaj? Zato, ker dejansko ne želim imeti dolgih las vsak dan (to bi bilo lahko tudi nepraktično), temveč samo za posebne priložnosti. Ker sem zaposlena v marketingu, pogosto namreč sodelujem pri raznih predstavitvah, kjer se izredno ceni urejenost ter kjer je videz pogosto (preveč) odločilnega pomena, bi jih uporabljala zgolj takrat, ko je to potrebno. Za vsakdanje aktivnosti pa bodo moji lasje do ramen povsem ustrezali, pa čeprav se ne morejo pohvaliti z velikim volumnom. Nenazadnje se redno ukvarjam tudi s športom in stalni podaljški, ki so fiksirani na lase in jih torej ni možno odstraniti, bi mi bili ob znojenju na aerobiki gotovo odveč.

Clip podaljški

Clip on podaljški

Moja izbira so bili clip podaljški, ki omogočajo uporabo takrat, ko se ti je zahoče, prav tako pa niso pretirano zapleteni za nameščanje. Moja prva težava je bila seveda izbira pravega odtenka – na službenem računalniku je ekran barve prikazoval drugače kot moj domači računalnik, tako da nisem mogla biti prepričana, katerega od dveh odtenkov, ki sta mi bila najbliže, izbrati. Težavo sem rešila tako, da sem po nasvetu prodajalcev manjši koder svojih las enostavno poslala na njihov naslov, kjer so za najboljše ujemanje odtenkov poskrbeli oni. Prav tako pa so mi v trgovini svetovali tudi glede dolžine in teže clip on podaljškov – tudi sama sicer nisem želela v ekstreme, a oni so mi predlagali, da se odločim še za nekoliko krajše podaljške, kot sem imela namen. Zakaj? Predvsem zaradi tega, da se lahko podaljški pritrdijo čim bolj neopazno med naravne lase, ne da bi se videli prehodi, ter zaradi same teže las. Če dolgih las nisi navajen, je lahko namreč občutek dodatne teže na glavi precej nenavaden, pa tudi lasišče bi me lahko bolelo.

Za vse, kar sem morala vedeti, je torej poskrbel informativni video prodajalca lasnih podaljškov, prav tako pa tudi njihovi dodatni nasveti. In ko so bili lasni podaljški izbrani ter pri meni doma, je bilo treba poskrbeti še za pritrjevanje. Tudi za pritrjevanje sem si ogledala posnetek, vendar sem hitro ugotovila, da sama nisem tako spretna kot ženska na posnetku in si podaljškov ne bom mogla že prvič namestiti kar sama. Tako sem se odločila, da se odpravim k frizerki, ki jih je lepo namestila precej hitro, prav tako pa mi je še v praksi pokazala, kako poteka nameščanje. Tako upam, da mi jih bo z malo vaje v prihodnje vendarle uspelo namestiti tudi sami, sicer pa se bom obrnila po pomoč h kakšni prijateljici.

Zbudite se naspani in polni energije!

Spanec je za naše telo bistvenega pomena, saj se v tem času regenerirajo celice in telo se napolni z novo energijo. Če spimo slabo, smo čez dan brez energije, nimamo dovolj volje za ustvarjanje, smo nekreativni, nedružabni, razdražljivi itd. Zaradi konstantnega pomanjkanja kvalitetnega spanca lahko tudi zbolimo. Res je, da se ljudje med seboj razlikujemo, eni potrebujejo več spanca, spet drugi manj, a pomembno je, da čas, ki ga namenimo spanju, kakovostno izkoristimo in se dobro naspimo.

Kakovosten spanec

Kakovosten spanec za dobro počutje in zdravje.

Podajamo vam nekaj nasvetov, kako si zagotoviti dober spanec, ki vam bo omogočil, da se boste zbudili naspani in polni energije.

Uživanje hrane vsaj tri ure pred spanjem

Strokovnjaki so mnenja, da na kakovost spanca v veliki meri vpliva čas uživanja hrane. Zaradi tega priporočajo, da hrane ne uživate vsaj tri ure pred spanjem. Ko zaužijete hrano, se slednja v želodcu prebavlja, pri čemer telo porablja energijo in preprečuje, da bi lahko telo vso svojo energijo usmerilo v počitek in regeneracijo.

Spat se odpravite pred deseto uro

Kakovost spanca je v veliki meri odvisna tudi od pričetka spanja. Spat se tako odpravite pred deseto uro, saj so analize pokazale, da je med deseto in četrto uro zjutraj naš spanec najtrši in v tem času poteka najbolj učinkovita regeneracija telesa.

Čas za spanje

Ob 22:00 je čas za spanje!

Spite vsaj 7 ur na noč

Strokovnjaki so prepričani, da naše telo dnevno potrebuje od 7 do 8 ur spanca. Res pa je, da ga nekateri potrebujejo več, spet drugi manj, a kljub temu strokovnjaki svarijo, da nikar ne spijte premalo, saj lahko slednje negativno vpliva na zdravje in kakovost življenja. Premalo spanca namreč vodi tudi v prehitro staranje.

Zagotovite si kakovostno ležišče

Poskrbite, da bo vaše ležišče izdelano iz kakovostnih materialov, dovolj trdo in primerno vaši telesni teži. Na kakovost spanja v veliki meri vpliva tudi postavitev postelje.

Svež zrak in prava temperatura v spalnici

Poskrbite, da bo spalnica, v kateri spite, vedno prezračena, in da bo temperatura v spalnici pod 20 stopinj. Veliko bolje je, da spite v hladnejši spalnici, saj slednje dobro dene dihalnim potem.

Na sonce se odpravite le s primerno zaščito

Poletje vabi na prosto, pri čemer pa je nujna zaščita pred soncem, sicer si lahko nakopljemo tako lažje težave s kožo kot resne bolezni. Najboljša zaščita pred soncem je vsekakor ta, da se izogibamo soncu ob dneh z visokim UV indeksom ter ostanemo v senci v času najhujše sončne pripeke, torej vsaj med 11. in 16. uro. Tudi sicer pa je potrebno poskrbeti za primeren nanos sredstva s primerno visokim UV zaščitnim faktorjem, ki skrbi, da se koža lažje ubrani pred žarki.

Zaščita proti soncu

Boste dlje časa izpostavljeni soncu? Ne pozabite na UV zaščito!

Kaj pravzaprav pove zaščitni faktor? Priča o tem, koliko časa lahko ostanemo izpostavljeni soncu v primerjavi z izpostavljenostjo brez zaščite. Če bi bili lahko na soncu sicer 15 minut ter uporabimo kremo s faktorjem 10, potem smo zaščiteni za 150 minut, če uporabimo faktor 30 pa kar trikrat toliko. Vendar sam zaščitni faktor ni dovolj – treba je pomisliti tudi na to, da mora biti nanos kreme zadosten in temeljit, prav tako pa je treba nanos ponoviti, če se po nanosu zaščite kopamo ali zelo potimo. Tudi tiste zaščitne kreme, ki naj bi bile vodoodporne, namreč po kopanju ali potenju nič več ne zagotavljajo enake zaščite kot prej.

Sprej za sončenjeKakšno zaščito je najbolje izbrati? V pršilu ali v obliki kreme? Odločitev je vsekakor vaša, dejstvo pa je, da se zaščitna sredstva v obliki pršila enostavneje nanašajo – a smo pri nanosu tudi pogosteje manj temeljiti.

Poleg zaščitnega sredstva za čas izpostavljenosti soncu je kot zaščita pred soncem nujno tudi mazilo za po sončenju. To kožo hladi in ji vrača vlago ter skrbi za elastičnost. Med sončenjem se koža namreč precej izsuši, kar vpliva tudi na njeno hitrejše staranje. Najbolje je izbrati sredstva, ki vsebujejo veliko vitamina E in izvleček aloje, ki je znana po tem, da kožo prijetno vlaži, hladi in pomirja.